Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 23, 2010

Medela Hands-free kit vs hands-free pumping bra

Assalamualaikum..

Sebelum ni ada cerita sedikit tentang hands-free kit medela ni. Tapi tak review banyak sangat. Sebenarnya selain rasa leceh nak pakai tali-tali tu, saya rasa macam tak ketat. bila bergerak dia mudah tertanggal. memang tak boleh bergerak banyak. Itu antara sebab lain saya beli hands-free pumping bra tu.



Medela hands-free kit


Tapi hari tu saya tengok blog seorang ni, dia siap boleh dukung anak kat belakang dan berjalan sambil pam lagi. dia kata dia guna Medela FS juga. Jadi, Isnin hari tu, mengambil kesempatan bercuti saya check balik buku-buku medela saya. rupanya saya yang salah pasang. saya klip bukan di bawah bra tetapi de bahagian tepi. jadi, bawah B-shield tu jadi terangkat sedikit la. Dalam buku tu memang tiada cara klip, tapi saya tengok balik gambar yang menjadi hiasan kulit buku tu.

Bila diklip tali kanan kiri tu di bawah bra baru la melekat betul. berjalan-jalan, lipat kain, gosok kain, jemur kain pun tak bergerak langsung. cuma kalau tunduk terlebih sangat mungkin susu akan tumpah sebab botol tu terbalik kan.



Inilah cara pakai yang betul.


Jadi kalau nak bandingkan keduanya, untuk pergerakan yang lebih selamat, saya lebih suka pada medela hands-free kit. cuma kelemahannya adalah mengambil masa nak pakai. tapi bila dah biasa insyaAllah mudah aje.

Di office saya masih guna hands-free pumping bra sebab lebih cepat. saya pun tak bergerak banyak setelah guna bilik menyusu sebab belakang dah tak sakit. ada kerusi yang selesa. Alhamdulillah, cuma masa pam off atau stimulation phase memang kena berhati-hati sedikit supaya B-shield tak bergerak dan lari dari kedudukan yang sepatutnya. bila dah masuk fasa meneyedut dah ok.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License