Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, January 20, 2011

Semakin busy?

Assalamualaikum...

Semalam team kecil kami dipanggil leader. akan ada pertambahan kerja. agaknya sebab dia orang tengok kami ni kurang kerja kot. huhuhu. jadi, lepas ni mungkin akan bertambah busy dengan kerja office.

bagaimana dengan business? I'll try to do my best. Bila la nak boleh dapat jadi full time business ni. huhuhu. tapi dah janji dengan hubby. selagi pendapatan business ni tak melebihi gaji sekarang dan tak tetap, takkan berhenti kerja. Maknanya, contoh kalau gaji sekarang RM2000(bukan nilai sebenar), kena dapatkan RM2500 sebulan selama lebih kurang 6 bulan baru boleh berhenti kerja.

denan itu, kenalah kerja kuat tapi masa amatlah mencemburui saya. sangat cemburu dengan mereka yang dah berjaya. of course bukan dengan mudah. business ni memang kena kerja kuat. kalau tak, tak dapat hasil.

Antara hikmahnya juga Allah jadikan Rasulullah seorang peniaga sebelum berkahwin dengan Saidatina Khadijah. Sebabnya banyak nilai-nilai yang boleh belajar. Antaranya sabar. Memang kena sangat banyak bersabar. Dengan pesaing lagi, dengan cemuhan lagi, dengan customer lagi. kadang2 dah tulis tapi kena beritahu lagi sebab tak semua orang aware.

Dengan business ni juga belajar cara berinteraksi dengan orang. Bagaimana berinteraksi supaya customer, sahabat dan juga musuh semuanya berpuas hati dengan kita. dan juga mendidik sifat amanah. Amanah pada diri, amanah pada Allah.

nak sebut pasal hadis 9 dari 10 punca rezeki dari perniagaan, check2 rupanya hadis tu adalah hadis dhaif(lemah). tak kisah la, yang penting business ni memang banyak melatih diri bekerja kuat. bukan sekadar menunggu kerja datang. tapi, mampukah?

InsyaAllah. Try my best in everything.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License