Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, December 27, 2010

Soya boleh membanyakkan susu?

Assalamualaikum...

Salah satu makanan yang boleh membanyakkan susu adalah soya atau sumber protein yang lain. Sebab tu bila ambil ESP Shaklee pun dapat membantu membanyakkan susu. Tak percaya boleh tengok entry saya di sini. tapi kadang-kadang asyik minum soya suam sahaja pun boring juga kan.

Apa kata kita cuba buat taufufah pula? Taufufah pun salah satu sumber protein tau sebab ianya berasal dari soya. Boleh buat special macam kat hotel sket. Kalau berjaya boleh buat business. Mana nak dapat resipi banyak-banyak? Boleh klik banner di bawah.



Yang lagi best, bukan sekadar diajar tapi diberi pula starter kit sedikit bahan-bahan untuk masak yang akan dipos ke rumah. Wah..wah..wah.. memang best. Kalau pergi pasar malam mesti beli taufufah kan. sekarang boleh la cuba buat sendiri pula. Yang lebih penting suami dan anak-anak makan air tangan kita sendiri.

Letih nak buat sendiri? Takpe, dalam ebook tu diajar pula cara mudah buat taufufah. Saya pun rasa macam nak beli juga la. Sampai nak buat business tu mungkin tak, tapi best juga kalau dapat buat sendiri kat rumah kan. Hari-hari nak makan pun boleh.

nak jadikan makanan untuk baby pun boleh sebab taufufah kan lembut. tapi untuk baby bawah setahun buat tawar tanpa garam dan gula ye. kalau dah lepas setahun pun kalau boleh kurangkan juga penggunaan garam dan gula.

Nak cuba, klik banner di atas tu ye.

p/s - untuk ibu menyusu, kurangkan ais ye kerana ais boleh mengurangkan susu.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License