Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 24, 2010

Cuti lebih penat dari kerja?

Assalamualaikum..

Semalam saya bercuti sebab mengikut kalender Jepun. Suami juga ambil cuti sebab nak menguruskan beberapa perkara. Muadz terpaksa la hantar ke Taska. Sorry sayang, ummi dan ayah banyak benda nak buat. Nanti Muadz tak boleh rehat. Kat taska boleh rehat dan main dengan kawan-kawan.

Lepas hantar muadz dan breakfast kami ke SSM. Dari jam 10 pagi sampai dekat nak pukul 1 baru habis urusan di situ. aduhai, lama betul. Kemudian kami makan dan solat. Shopping barang di The Store, Plaza Alam Sentral Shah Alam sekejap sebab weekend ni nak berjalan jauh. InsyaAllah nak ke kenduri orang kawen di Perak kemudian terus ke Cameron Highlands. Jadi beli beberapa barang keperluan sikit.

Dah habis tu tengok jam dah pukul 4 lebih. Terus ke pusat zakat dan bayar zakat. Sepatutnya nak ke pos office tapi macam tak sempat je. So teruslah balik rumah. Balik rumah, dua-dua dah sakit kaki. Hubby yang tak berapa sihat, makan ubat batuk dan terus tidur. Sebelum tu sempat pula basuh baju.

Ingat nak rehat juga sebelum ambil muadz tapi kakak call. cakap phone dengan dia sampai dekat nak pukul 6 terus solat dan keluar ambil muadz. mula-mula ingat nak masak untuk makan malam tapi rasa macam tak sempat dan tak larat. So sebelum ambil muadz, singgah pegi beli lauk. balik tu pulak, nak masuk simpang ke rumah dari jalan besar boleh plak accident. hahaha.

tak reti nak explain macam mana tapi kereta ternaik kat bumper jalan dan tak boleh bergerak. punya nak mengelak kereta sampai tak perasan terketepi sangat. ramai juga yang datang membantu. tolak-tolak tarik-tarik kereta tak bergerak.

Tak lama lepas tu hubby datang. terpaksa call kejut dia untuk tolong. dah tak tau nak buat apa dah masa tu.dalam 15-20 minit alhamdulillah kereta dapat berjalan semula. Tiada kerosakan yang teruk. masa tu takut juga kereta rosak. dah la weekend ni nak berjalan jauh. Jadi terpaksa ambil muadz lewat sikit.

By malam dah sakit-sakit pinggul dan kaki. Saya pun tak tau kenapa tapi dari dulu bila berjalan banyak atau berdiri terlalu lama mula sakit tumit dan terus sampai ke pinggul. bila baring terasa sangat sakit. macam ada satu urat yang bersambung.

Malam pula siapkan makanan muadz. nasib baik malam tu muadz mood baik. Main sorang-sorang je. kalau tak biasanya kalau tak nampak ummi dan ayah tak layan mula la bising. Alhamdulillah, malam tadi sempat jemur baju, blender beras untuk masak bubur muadz next time dan buat puree apple.

masa cuti la macam-macam benda nak buat sampai sakit-sakit badan. respect betul orang yang suri rumah sepenuh masa. kerja rumah ni memang tak pernah habis. sentiasa je ada baju yang nak kena basuh, jemur, lipat dan gosok. sentiasa je ada pinggan mangkuk nak kena basuh. sentiasa je ada benda yang nak kena kemas-kemas.

Rasanya duduk kat office lagi selesa. Duduk je mengadap pc sambil buat kerja office dan kerja-kerja lain. :P

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License