Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 16, 2010

Salam aidiladha

Assalamualaikum...

Rasa macam dah lama tak update blog. sedikit terkejar-kejar dengan pelbagai benda. Hari ni baru macam ok sikit. Agaknya sebab dah dekat nak raya kot, jadi semua pun slow down. Oh ye, selamat hari raya aidiladha pada semua. semoga Hari raya Qurban ni bukan sahaja ingat nak makan daging Qurban tetapi juga mengingatkan kita dengan pengorbanan Ibrahim, Siti Hajar dan Ismail a.s. Semoga kita juga berjaya mendidik diri dan keluarga supaya sanggup mengorbankan harta, jiwa, nafsu, masa dan lain-lain untuk Allah dan agama yang tercinta ini.

Bukan senang seorang ibu nak didik anak tanpa suami di sisi. Bukan sekadar mendidik menjadi insan yang baik tetapi sampai sanggup menjadi korban kepada ayahnya kerana itu perintah Allah. sedangkan nabi ismail masa tu masih muda remaja. dah la tak jumpa ayah dia langsung, tiba-tiba datang nak sembelih pula. tapi apa kata nabi ismail? Laksanakanlah apa yang diperintahkan kepadamu. betapa hebatnya seorang ibu menanam iman pada anaknya sehingga bukan sahaja tidak membenci ayahnya tetapi taat pada perintah Allah.

InsyaAllah, sama-samalah kita berusaha menjadi insan yang baik dan ibu yang baik. bukan sahaja baik di sisi manusia tetapi yang lebih penting baik di sisi Allah.

Alhamdulillah, Muadz pada 6 bulan setengah dan boleh bergolek dan berpusing tapi masih pada satu arah. sebelah kiri dia pusing, tangan tak reti nak betulkan. tapi kalau sebelah kanan, sekejap je tiba-tiba dah hilang kat tempat lain. semalam, tiba-tiba dah ada bawah bouncer pastu menjerit sebab tersepit. Ya Allah, macam mana la boleh masuk bawah bouncer pula. Ummi dan ayah kena lebih berhati-hati lagi lepas ni.

Pelancaran ebook Rahsia Tangisan Bayi pun berjalan lancar. Alhamdulillah.Sesiapa yang nak tolong promosi sambil menambah pendapatan boleh la mendaftar di http://rahsiatangisanbayi.com/member. Sesiapa yang beli dari link kita, kita akan dapat komisen 50%.
Ops, terlupa, ada juga diadakan Cabaran Affiliate di sini, di mana siapa yang buat jualan yang tinggi boleh dapat bonus.

Okla, selamat menjalani ibadah Qurban.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License