Monday, October 25, 2010

Kawan-kawan Muadz

Assalamualaikum...

Semalam, kawan-kawan Muadz datang. Ada Khaulah, Jannah dan Abdullah. Dua lelaki dua perempuan. Hehe. Yang lelaki cool aje, yang perempuan yang banyak berbunyi. Yang lain semua dah boleh pusing. Jannah, yang paling muda (4 bulan) pun dah boleh pusing. macam mana ni, Muadz? hehe. takpelah, anak ummi nak jalan terus kan? :P

Alamak, again gambar dalam kamera hubby. Tak best betul la. Tak boleh nak upload gambar terus. cerita dah nak basi baru gambar nak sampai. Sebelum ni pakai kamera saya, dan kamera tu sentiasa dalam handbag. Tu la, siapa suruh tak nak ambil gambar guna kamera sendiri.

Oklah, back to the story. Muadz seronok main sampai lewat. mengekek ketawa. mainan sendiri dah boring. ambil mainan orang lain pula. lepas semua orang dah balik barulah dia mengamuk penat. Aduhai anak ummi.

Apa lagi, kelam-kabut tukarkan diapers dia, ambil wudhu' dan susukan. sekejap je dia dah tidur. penat sangat la tu. tiba-tiba jam 1 pagi dia bangun menangis meraung-raung. bagi susu pun tak mau. Saya dah risau dah. Takut dia kejang sebab pernah sekali dia menangis teruk sangat sampai badan kejang dan bibir biru. nasib baik masa tu mak ada.

Saya kejutkan hubby dan minta dia ambil air zamzam kat bawah. bacakan selawat sikit dan sapu muka dia. Tak jalan juga. diam sekejap je sebab penat kemudian sambung lagi. pujuk-pujuk dia sambil zikir kemudian cuba offer susu lagi. alhamdulillah, dia minum dengan laju. dah penat sangat agaknya.

sebab tu la orang tua-tua tak bagi anak main dan gelak beriya sangat agaknya. takut penat dan tak boleh tidur malam. alhamdulillah, pagi tadi muadz dah bangun dengan ceria. insyaAllah, takde apa-apa.


Aktiviti terbaru Muadz. Pegang stokin, pusing ke kanan ke kiri sambil main air liur.

1 Comment:

ibudhani said...

bambam nye muadz!!! mmg anak sy pun cmtu gak..kalo main trgelak2 mmg mlm2 bgn nangis...ngigau gak nye...kalo nangis gak asben amek air yasin atau zamzam sapu kat muka dia...

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License