Wednesday, August 11, 2010

Mengepam di meja


Assalamualaikum...

Salam Ramadhan semua. banyak betul ujian buat saya di hari pertama puasa ni. Semoga ianya dapat menambah pahala. Tadi,ada hal sedikit, tak dapat nak pam waktu biasa iaitu 10.45 pagi. dalam jam 11.15 baru dapat melarikan diri. tengok-tengok bilik di tingkat 4 tu penuh pula. Saya pun tinggalkan beg dan pergi ke bank dan kutip parcel di mailroom sekejap dan naik balik. berharap ada kekosongan tapi penuh juga.

takut lama menunggu, saya pun naik atas balik. tengok pantry kosong, saya kunci dan pasang pam kemudian balik ke meja (sambil cover dada dengan beg). duduk dan on pam. ada la bunyi sket2 tapi biarlah. buat tak tau je buat kerja cam biasa. orang belakang ni dah la lelaki. ATL pula asyik jalan-jalan kat sini sebab ada budak baru dari team belakang ni yang panggil.

Dah siap tu dengan berhati-hati buka. terasa macam messy sket sebab tak boleh nak tengok. so susu yang kat Bshield tu ada tumpah sket. cepat-cepat simpan semua benda dalam beg. hasil memang banyak sebab masa pam tu terlambat sket kot. hasil 2.30 petang ni kurang plak. tapi total tengok cam biasa je. Alhamdulillah... susu ok, saya je yang kurang ok.

tadi ATL kata saya nampak pucat. saya cakap sebab selsema. Pagi tadi pula, tak sempat minum air sangat. sempat makan nasi, kurma sebiji dan oligo separuh cawan, tiba-tiba dah azan. ingatkan subuh jam 6 pagi rupanya 5.53 pagi. jam kat rumah pula lambat 5 minit. memang terasa agak kekeringan juga la bila dah petang-petang ni. takpe, takde orang yang mati kering lagi sebab puasa.

semoga ia dapat menguji kesabaran diri. Jom aim supaya ramadhan kali ni lebih baik dari ramadhan tahun lepas walaupun ujian mungkin bertambah.


update gambar latest Muadz. Bolatnya anak ummi dan ayah ni. huhu.

1 Comment:

kmieja said...

Salamsss Hanis,

Hanis kena makan kerap selapas buka puasa, minum sebanyak mungkin....:):)

tergelak akak baca awak tulis...'mati kering' hikhkhikhik

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License