Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 1, 2010

Muadzku sayang

Assalamualaikum...

Pejam celik pejam celik dah dua bulan lebih anakku rupanya. Alhamdulillah, sedikit sebanyak dah boleh membiasakan diri menjadi ibu. Kadang-kadang tidur malam sambil duduk pun dah tak terasa penat tapi lepas tu sakit badan la. saya tak pandai nak susukan sambil baring. mesti akan rasa sakit sangat. baby pun tak selesa sebab hidung dia selalu tertutup. dah adjust macam-macam cara tapi tak berjaya. akhirnya, biarla susu sambil duduk. kadang-kadang saya yang tertidur dulu, dia tak tidur pun. ni hubby yang cakap. saya memang dah tak sedar apa.

dulu mak pun selalu pesan, tak payah la susukan baring. nanti dia dah biasa asyik nak susu sambil baring je. kalau tak baring tak nak susu. hmm...tak tau la kebenarannya. tapi memang kalau boleh tak nak biasakan dia tidur dengan kami atas katil. kalau saya jaga biasa saya akan masukkan dia balik dalam baby cot. selain dari menjadi ibu, saya masih perlu menjadi isteri. jadi kena la jaga juga kan.

nasib baik juga dah beli bantal menyusu, jadi kalau saya tertidur pun saya tak risau dia jatuh atau tidur dalam keadaan tak selesa. masa dalam pantang di rumah mak dulu pernah tidur duduk dan baby hampir nak jatuh. kepala dia mendongak dah. nasib baik sedar. tapi hubby kata dia dah seronok tidur atas riba pula, tak nak kena letak. ala, baby kecik lagi, kasi can la. nanti kita ajar dia sama-sama.

muadz sekarang dah pandai nak sembang. bila keluar suara tu siap dengan tangan kaki gerak-gerak sekali. excited nak cerita. tapi tak lama sebab mesti dia sedu. kenapa ye? pastu dia akan marah sebab tengah cakap sedu. bila susukan, dia terus tertidur pula.

stok susu, alhamdulillah masih banyak. kalau kat rumah selalu juga terlepas masa mengepam. takut juga production kurang. setakat ni belum makan supplement apa-apa sebab takut badan dah terbiasa. nanti kalau production down dah tak berkesan pula. cuma memang amalkan banyak minum air masak, minum jus kurma dan makan makanan yang boleh banyakkan susu. sekarang ni muadz minum 4x3oz di taska. di antara tu ada juga 1oz. sekarang ni sekali pam dapat dalam 10oz lebih kurang. 2 kali pam kat office pun alhamdulillah, cukup untuk hantar ke taska. tak perlu guna stok beku.

saje nak mengabadikan moment ni. bila down nanti boleh la tengok balik kan.



Stok 29 June 2010


Last blogged at Meniti Hari : Shopping dalam pantang

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License