Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, June 30, 2010

Jadual mengepam

Assalamualaikum..

haih, awal-awal pagi dah mengeluh. huhu. jadual mengepam saya masih kelam-kabut. saya tak tau macam mana nak membahagikan masa dengan lebih effective. sebelum start kerja, plan nak pam dalam kereta masa on the way ke office, then kul 10.45 terus beli makanan utk rehat, kul 2 terus sekali solat zohor dan masa on the way balik dalam kereta. hakikatnya takla semudah yang dirancang. sebab saya rasa proses memasang dan membuka medela ni pun dah ambil masa yang agak lama.

semalam alhamdulillah, sempat pam 10 min dalam kereta. perjalanan dari rumah ke office lebih kurang 15-20 min saja. hari ni, saya dah siap-siap pasang dengan tali semua cuma tinggal nak pasang kat badan sahaja. tapi tali yang nak sangkut kat baju dalam tu buat hal pula. asyik jatuh je. kena adjust banyak kali. bila on pam, tak menyedut plak. mungkin sebab longgar sket, saya try pegang pakai tangan pun tak boleh. mungkin saya duduk tak betul. malas nak pikir panjang sebab masa tu lagi sikit je pun dah nak sampai office, saya give up mengepam dalam kereta. dah la susah sikit sebab nak kena sorok-sorok. akhirnya, pagi-pagi lagi dah tension.

saya rasa macam agak susah guna tali yang nak lekat kat baju dalam tu sebab pam macam tak berapa stabil. hari tu pernah susu tumpah dari corong bila saya bergerak. mungkin saya yang tak pandai pakai kot.

alhamdulillah, setakat ni susu masih banyak tapi saya takut bila kurang mengepam jadi kurang pula susu. biasa kalau tak pam pagi mesti dalam pukul 9 baju saya dah basah walaupun pakai breastpad. hari-hari berazam nak bangun pam pukul 5.30 tapi tak larat la pulak. kadang-kadang baby bangun pukul 5, susukan dia dengan saya tertidur sekali.

bila ada bersama baby memang saya tak sempat nak mengepam. paling lama pun 10 minit. melainkan kalau masa tu ramai orang nak layan dia dan dia dibawa jauh dari saya. Muadz ni jeles juga dengan pam. walaupun baru lepas menyusu bila tengok/dengar saya pam, lama sikit mula la dia berbunyi. terjelir-jelir lidah macam lapar. bila bagi B gelojoh dia nak minum, macam nak cakap 'this is mine'. hehehe. kelakarlah muadz ni.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License