Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, July 12, 2010

Bilik Menyusu dan Shaklee

Assalamualaikum..

Alhamdulillah, sejak minggu lepas dah dapat access ke tingkat 4, di mana di dalam tu ada bilik untuk mengepam. sangat seronok sebab dekat. dapat jimat masa sikit. dan biliknya pun agak privacy, jadi tak perlu nak cover2 sangat, yang mana tambah melambatkan lagi.

kenapa saya sangat berkira dengan masa? sebab kerja saya kena sentiasa berada di meja sendiri. bila ada di meja baru ada kerja masuk. lagi lama saya hilang, lagi kurangla kerja saya tapi orang lain terpaksa terima banyak kerja untuk menggantikan saya. jadi, saya rasa tak seronok. sebab kerja pun amanah, menyusukan anak pun amanah juga yang paling penting amanah untuk menjadi khalifah di bumi Allah ini. kalau boleh, saya nak buat yang terbaik untuk semuanya. Tak tau la rekod saya macam mana sejak saya guna bilik tu. harapnya menepati kriteria yang diberikan.

Hari tu dah berjanji dengan leader akan cuba buat yang terbaik untuk nak dapat access tingkat 4 tu. kalau still tak buat yang terbaik, tak tau la. huhuhu. saya terfikir kalau kerja biasa kan senang. asal kerja siap ok. tak perlu time constrain. InsyaAllah akan bertukar juga nanti sebab sekarang kerja kontrak, mestila nak cari kerja tetap kan. Walau bagaimanapun, saya dah sedikit tenang berbanding masa awal-awal masuk kerja. masa tu memang agak kelam-kabut. sekarang ni cuba bertenang supaya tak memberi kesan kepada hasil pengeluaran.

Oh ye, nak cerita tentang tempat mengepam yang sangat best ni. Siap ada peti ais kecik khas untuk ibu menyusu. sangat menarik ok.



Bilik mengepam




Bahagian dalam. Ops, bergegar plak.





Siap ada peti ais


Selain itu saya juga telah membeli Shaklee trial pack dari GenkiMomma. Memang dah lama nak beli tapi asyik bertangguh. Antara sebab beli dari GM ni sebab senang nak dapat. Jalan beberapa langkah je dah boleh dapat. :)) So boleh la bayar secara Cash On Delivery. Delivery ke? Lagi satu, sebab dialah saya mula mendapat info tentang susu ibu. Saya mula membaca blognya (dah ditutup) sebelum berkahwin lagi (tapi dah dekat nak kawin), sejak dari tu saya mula berazam nak full breastfeed anak saya. dari situ saya baca macam mana nak simpan perah dan simpan susu, jenis-jenis pam dan sebagainya.

Sejak tu juga pergi melawat susuibu.com dan menambah ilmu. So, memang berterima kasih la dengan GenkiMomma ni. Tapi tak try makan pun lagi. hehehe. nak habiskan dulu multivitamin yang ada. InsyaAllah by next week boleh la try. Kenapa nak try Shaklee? Sebab saya rasa saya perlukan supplement untuk menjadi bionic woman. hehehe. Dah la weekend dan malam selalu takde kat rumah. Kalau tak makan supplement, memang rasa tak bermaya je. Tapi...mampukah istiqamah?

Ada baca di sini better ambil malam. Tapi kalau malam tak sure la boleh istiqamah ke tak. kalau kat rumah selalu je lupa. selalu kalau weekend mesti hubby ingatkan dah makan ubat ke belum (vitamin pun dia panggil ubat gak.) InsyaAllah, harap-harap ok.

Memang jika ada yang bertanya, pada waktu bilakah terbaik untuk mengambil vitamin, ibu akan menjawab ibu mengambil waktu malam kerana sel badan akan rejuvenate sewaktu kita sedang tidur namun ibu sentiasa memastikan pengambilan air adalah sekurang2nya 2 liter sebelum ibu tidur. Sehingga kini sudah menjadi amalan bagi ibu walau tidak menyusu lagi. alhamdulillah.

harap-harap dapat istiqamah kali ni...

1 Comment:

Dayah @ Real Ummu said...

wah hazu, entry kita sama pulak..psl nursing room kat ofis..sehati sejiwa la...hihih

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License