Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 16, 2010

Medela cooler bag

Assalamualaikum...

sekarang ni setiap hari mengangkut beg medela dan handbag. dulu, ingatkan beg medela tu boleh jadi handbag sekali tapi memandangkan saya selalu menjadikan handbag saya beg doraemon, jadi tak muat nak masuk dalam beg medela tu.

Orang semua pandang pelik je sebab bawa dua beg tapi biarlah. at least, kalau bawa bagpack satu takde la macam pelik sangat kan. tapi takpe, tak payah la membazir. cuma coolerbag medela ni agak kecil sedikit. sebelum ni ada pening-pening nak beli coolerbag untuk isi 6 botol. akhirnya dah pun beli coolerbag set MLO. ingat nak letak link, cari kat MLO tak jumpa pula, dah habis stok kot. beg tu cadangnya nak bagi pada taska tapi disebabkan cikgu kat taska tu memang dah biasa manage susu ibu dan jarak nak ke taska pun tak jauh, so letak je dalam plastik dan terus akan dimasukkan ke dalam peti.

Alhamdulillah, dapat taska yang memang boleh manage susu ibu dan didaftarkan bawah JKM. jadi memang buaian tiada dan ciri-ciri keselamatan ikut JKM sebab mereka akan dipantau. Nak tengok ciri-ciri dan senarai taska bawah JKM boleh klik sini. lepas ni nak pindah rumah, tak tau la nak hantar muadz ke mana. bila dah hantar ke taska ni, terasa macam lebih percaya taska pula dari babysitter. tapi nak kena cari taska yang didaftar bawah JKM juga la.

taska ni siap ada cikgu aktiviti. so siang-siang cikgu tu akan buat aktiviti dengan kanak-kanak. untuk baby macam muadz dia akan exersicekan tangan dan kaki dia. kalau azan dia akan bawa ke tingkap untuk dengar azan. ops.. nak cerita tentang cooler bag sebenarnya.

sekarang, coolerbag medela tu saya bawa ke office bersama begnya. tapi coolerbag tu muat 4 botol aje kan. so ini yang saya buat. letak gambar jap.


Guna techni ice dan MLO ice pack


saya guna MLO ice pack dan techni ice. dari pembacaan saya, MLO ice pack ni agak tahan lama dan bila digunakan bersama techni ice, kadang-kala sampai rumah MLO tu masih ada bahagian yang keras. boleh baca tentang techni ice ni di sini.

sesi pertama (7.30 pagi, 10min)- hasilnya kiri dan kanan campurkan dalam 1 botol.
sesi kedua (10.45 pagi, 20min) - 2 botol
sesi ketiga (2.30 petang, 20 min) - kadang-kadang saya campurkan dan bakinya masuk dalam botol sesi kedua atau sesi pertama, tengok mana yang muat. tapi kalau hasil kanan 5oz dan kiri 4oz saya masukkan satu dalam plastik seperti di atas.
sesi keempat (5.30 petang, 10 min) - satu botol

jadi, saya bawa 6 botol ke pejabat. plastik tu saya masukkan dalam tupperware yang letak corong pam dan masuk dalam peti, tak masuk cooler bag. sesi last sekali tu pula bila sampai rumah baru masuk peti sebab pam masa dalam kereta dan terus sampai rumah. sekarang, hasil agak kurang sikit berbanding masa mula-mula masuk kerja dulu. dulu, hasil sebelah boleh dapat sepenuh-penuh botol tu. sekarang, paling banyak pun dapat 5 oz. tapi masih cukup untuk muadz dan ada baki lagi untuk buat stok, alhamdulillah. next week nak start makan shaklee, nanti kalau melimpah-ruah, nak isi kat mana pulak ni (berangan mode 8-> ). peti ais atas pun dah penuh sekarang ni. mana la nak simpan pula ni.


0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License