Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 19, 2010

Sakit sebelah kaki

Assalamualaikum...

Sejak dari hari Rabu hari tu, rasa sakit sebelah kaki dari tumit hinggalah ke pangkal tulang belakang. Kadang-kadang rasa lenguh je kaki. Kadang-kadang bila nak jalan tu rasa sakit.

Sebenarnya sebelum ni pernah accident yang agak teruk. Takdelah teruk sangat tapi teruk la yang pernah saya alami sepanjang hidup. :P Dulu-dulu ada tulis kat blog tapi blog tu pun dah tak wujud rasanya. Masa belajar di Jepun dulu saya telah menjadi Superman terbang dari basikal sebab break mengejut untuk mengelakkan dari langgar orang. Alhamdulillah, tiada orang lain yang cedera selain saya sampai kena berjahit. Mungkin effect dari itu, saya tak boleh berdiri terlampau lama. Kalau tak mula sakit tumit dan menjalar hingga ke tulang pinggul. mungkin ada urat yang bersambung kot, tak tau la. Kalau masak atau gosok baju tu mula la sakit sikit-sikit.

Lepas balik Malaysia pernah rasa sakit untuk beberapa hari. Tak ingat buat apa masa tu yang menyebabkan sakit. Kalau buat aktiviti lasak takde pula sakit. Masa tu doktor bagi ubat saraf dan bengkak. Lepas tu alhamdulillah dah ok. Kalau sakit pun macam biasa je then hilang.

Tapi kali ni sejak petang selasa sakit sampailah ke hari ni. Agaknya sebab gotong-royong kemas rumah hari tu kot. Petang tu memang dah sakit-sakit pinggul sampai ke tumit tapi ingat biasa la. nanti rehat hilang la. Dan malam tu memang hubby ada urut kaki pun.

Tapi bila sampai semalam sakit tak hilang dan kadang-kadang tu macam makin teruk jadi risau plak. Hubby ajak gi klinik tapi rasa malas la pula sebab baru je hari tu pegi check-up. Tengoklah kalau sampai minggu depan tak ok gak baru gi klinik.

Rasanya ni bukan sebab pregnant kot. Ke ada orang lain yang pregnant rasa camni ye. Sakit belakang dan pinggang tu ada jugak sket tapi ada ke orang lain rasa camni ye. :-/

*update 22 Feb 2010*
Alhamdulillah, sakit dah ok over the weekend. Walaupun rasa macam weekend lagi aktif buat banyak benda. Alhamdulillah...

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License