Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, February 19, 2010

Breastfeeding plan

Assalamualaikum..




My breastfeeding plan


Alhamdulillah, siap juga plan ni. Ingat nak buat semalam tapi lupa nak bawa kertasnya pula. Sebenarnya kertas ni dapat masa pergi kelas penyusuan susu ibu hari tu. Dah tulis dan bagi pada hubby untuk bincang. Saje type in balik dan letak di blog supaya boleh jadi motivasi diri di kemudian hari. Mana tau, bila banyak cabaran tiba-tiba rasa nak stop breastfeed boleh tengok benda ni.

kalau tengok hope for the baby to macam berat je kan. Takde la berat sangat. Yang penting impian/cita-cita, kemudian usaha. Bila dah set target baru la senang nak usaha kan. Ummi dan ayah tak harap pun baby jadi ustaz, bukan title ustaz tu yang penting sebab itu hanya dari segi sijil dan panggilan. Yang lebih penting, benar-benar menjadi hamba Allah dari segi iman dan amal.

Bukan berat untuk baby je, lebih berat lagi untuk ummi dan ayah la. Huhuhu. Dah tentu la kena usaha keras untuk mendidik baby. Nanti tak pasal-pasal plak anak cakap masa kat akhirat, “mak ayah saya bercita-cita je tapi tak didik pun saya betul-betul.” Masa tu mana nak letak muka.

Jadi, ummi dan ayah pun kena berusaha untuk menjadi the best mu’min supaya anak-anak jadi the best mu’min juga. Tapi, akhirnya segala hasil terpulang pada Allah. Kita sebagai manusia hanya mampu berusaha dan bertawakkal.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License