Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 9, 2009

Checklist persediaan

Assalamualaikum..

Dah lama tak update rasanya. Agak kurang kerajinan dan agak sikit busy. Maklum, akhir-akhir tahun ni banyak benda yang nak disettlekan, jadi bila ada yang tak kena dengan system terus ajela dapat panggilan.

Hari ni seperti biasa meng'google' info-info tentang bayi, mengandung, pantang dan lain-lain yang berkenaan. Ada terjumpa checklist yang agak lengkap.

http://mamadamia.com/senarai.html

bagus checklist ni. lebih-lebih lagi sebab boleh check dan agak lengkap. tapi mungkin ada keperluan sendiri yang nak ditambah. Saya sendiri cuba copy masuk dalam word dan tambah apa-apa yang saya plan untuk beli lagi(Harap-harap tuannya tak marah). Dan ada juga cari-cari ada beberapa tips dari orang lain. Contoh, pakaian newborn tak perlu beli banyak sebab baby cepat besar. better beli baju untuk 0-3months terus.

Hari tu berborak dengan kak long, katanya baju anak dia dulu pun elok-elok lagi. Pinjam dia punya je la sikit-sikit. hehehe. Kesian anak ummi dapat barang second hand. Tapi nak buat apa membazir kan. Kalau yang boleh pakai lama tu insyaAllah akan beli sendiri.

Saje je sediakan checklist awal-awal, tak nak kelam-kabut. InsyaAllah, bila kandungan dalam 8-9 bulan baru start membeli. At least dah survey-survey dah boleh tahu harga yang macam mana yang berpatutan.

p/s - semalam buat checkup. alhamdulillah baby dan ibu sihat. :)

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License