Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, November 19, 2009

Medela Freestyle

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, semalam selepas berfikir panjang dan berkira-kira telah menjoinkan diri(ada ke istilah ni?) dalam kutu Medela Freestyle(FS) yang ada di MYLILAIDA. Sangat teruja dan seronok walaupun lambat lagi nak dapat iaitu akhir bulan Mac. sempat la sebulan lebih kurang nak godek-godek dan tengok-tengok kot. Takut kalau beli awal-awal dah ke mana-mana pula. Dah la nanti sibuk nak pindah dan sebagainya.

Mula-mula cadang nak beli Spectra 3 full set sebab itu yang paling murah. Dan nampak kat office ni pun ramai yang pakai tu. Tapi kalau boleh nak juga yang boleh tak perlu pakai eletrik. Kot-kot sampai tempat yang takde plug, susah pula. Akhirnya bertemula dengan Medela FS ni. Dan dari review yang banyak-banyak kat susuibu itu, akhirnya teruja sebab multifunction. Nak beli cash macam tak mampu. Cari-cari ada jumpa kutu yang agak murah. Alhamdulillah, rezeki baby kot.

Sebelum ni fikir nak try beli spectra dulu, kemudian bila ada rezeki lebih baru beli medela FS ni. tapi bila fikir balik nak beli dua lagi la mahal. baik beli yang memang dah berkenan terus supaya tak menjadi masalah di kemudian hari. Walaupun sedikit mahal, insyaAllah sangat berguna. Yang paling penting bermanfaat untuk baby.



Dapat sekali bag dan set cooler dia. Senang sket dah lengkap satu set. bag dia tu macam boleh jadi handbag sekali je. boleh tak sumbat benda2 lain sekali dalam tu ye? hehe. Info tentang Medela FS ni:

Features and Benefits

* Hands-free accessories - provides the freedom for true pumping mobility
* Rechargeable battery - allows for 3 hours of pumping time per charge
* Small and lightweight - weighs less than 1 pound and can fit in the palm of your hand
* 2-Phase Expression® technology — smart and powerful pumping that is proven to mimic a baby’s natural nursing pattern and get more milk in less time
* LCD screen, digital display — lit screen provides a digital display that can also be used as a nightlight for those late pumping sessions
* Memory button — allows mom to save her favorite pumping pattern for ease and efficiency for the next pumping session
* Cute tote bag — holds pumping essentials and more. All of the coordinating accessories are removable, so tote can be used separately.

What’s Included

* Freestyle Breastpump
* 1 set of tubing
* 2 SoftFit™ breastshields
* Breastshield Spare Parts Kit
2 Breastshield bodies; 2 Membranes; 2 Back Caps
* Support belt & extension
* Hands-Free Kit
2 Replacement adapters; 2 Small (yellow) straps; 2 Large (gray) straps
* 2 Replacement bra adapters - universal
* 2 Replacement bra adapters - hook & eye
* 4 - 5 oz. Containers
* Power cord & charger
* Cooling element
* 4 Solid lids
* 1 Rechargeable battery

Warranty

60 days for parts & battery
1 year for pumps and motor

Diambil dari blog Mylilaida juga. Kat situ ada juga jual botol BPA. Macam agak murah. Tapi takpe, fikir-fikir dulu.

Weekend ni insyaAllah nak cuba pergi melawat kedai susuibu di bangi. Kalau boleh nak tengok barang-barang ni secara live. Boleh juga tanya apa-apa yang patut. Yelah, first time mother. Banyak juga benda yang nak kena belajar ni.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License