Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 6, 2009

Cabaran susu ibu

Tadi baca-baca artikel kat susuibu.com. banyak juga cabaran menyusukan bayi ye. Ada yang susu banyak tapi tak boleh nak keluar sebab lubang tersumbat. Ada yang separuh jalan rasa nak give-up sebab susu keluar sikit. Dan macam-macam lagi. Rasa risau la pula bila nak susukan anak nanti.

Adakah saya boleh bertahan? Adakah saya akan mendapat support dari orang sekeliling? Teringin anak buah yang seorang tu. Memang tak fully breastfeed tapi bila dah 2 tahun pun still isap susu mak semua orang asyik perli-perli dia. Kata dah besar, mana boleh minum susu mak. (Termasuk la saya juga. Huhu.)

Ada juga baca cabaran simpan EBM. Ada pula yang baby tak nak minum dari botol. Macam-macam. Tiba-tiba rasa risau. Takut tak tertahan dengan pelbagai cabaran. Dan nak kena try macam-macam untuk tambah production. Makan vitamin pun kadang-kadang malas. huhuhu.

Perancangan Allah itu yang terbaik. Yang penting kita usaha kan. Harap Allah beri saya kekuatan untuk menyusu, mendidik dan menjaga anak saya sebaik mungkin.

Banyak lagi info nak kena cari gali ni....

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License