Tuesday, September 8, 2009

Laksam...

Assalamualaikum..

Alhamdulillah...setelah lama 'mengidam' laksam akhirnya semalam dapat juga makan di rumah mak. Semalam berbuka puasa di rumah mak, ahad malam dah berbuka puasa di rumah mak mertua. Mak macam tau-tau je, terus tanya nak laksam? Rindu betul nak makan laksam.



Inilah rupanya laksam. Terlupa nak ambil gambar sebab dah lapar masa berbuka semalam. Terus masuk mangkuk dan makan je. Yang ni adalah ihsan dari encik Yahoo. Ada lagi satu bungkus tak habis. Rugi pula tak ambil bawa balik. Tapi nanti nak kena bawa ke office pula sebab pagi tadi lepas sahur terus dari rumah mak ke office.

Dulu masa kecik-kecik opah selalu buat. sekarang ni opah dah tak larat dah. Jarang pula tu nak jumpa kat kedai. Laksa banyak la. Semalam dapat juga makan laksam. Pernah sekali ada jual di office tapi lepas tu dah takde pula. Tak mendapat sambutan kot.

Hubby pula semalam first time makan laksam. Dia kata macam ok tapi nampak macam tak berapa suka. Hubby memang suka makan nasi putih dan lauk je. Saya pula jenis suka mencuba pelbagai jenis makanan. Terasa rindu nak makan makanan jepun tapi kalau ajak hubby mesti dia tak suka.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License