Thursday, February 3, 2011

Pencemaran bunyi

Assalamualaikum...

Kebelakangan ni banyak betul pencemaran bunyi kat office ni. memang la kena banyak-banyak bersabar dan banyak-banyak beristighfar. tapi bila dah asyik disogok dengan pencemaran bunyi, lama-lama iman pun menipis juga. sama macam batu yang asyik dititik air setiap hari. lama-lama akan terhakis juga.

kadang-kadang rasa penat. rasa panas telinga, rasa kosong hati. aduhai hati.. bersabarlah. kadang-kadang mengganggu kerja pun ada juga. tapi yang lebih penting adalah effect iman di dada ni.

bila dah hari-hari disogok, lama-lama kita pun akan jadi lali. sama macam isu rogol, isu bunuh. benda tu tak berakhir pun. tapi bila baca selalu, tentu respondnya adalah.. hmm...kes bunuh lagi.

semoga diri dapat bertahan. kena kuatkan lagi benteng iman. huhu. ganbarimasu...

1 Comment:

Mama Liena said...

Cam buleh tau je 'pencemaran bunyi ' apa tu ..

Saya jauh sket , tapi dengar gak ler buat donno jer ..

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License