Thursday, January 27, 2011

selsema yang tak berakhir...

Assalamualaikum...

Baru je sehari berhentikan ubat Muadz. semalam masa ambil muadz tengok hidung dia berair balik. Lepas tu mula batuk. Rasa badan pun panas. so malam tadi agak meragam juga la dia. Ujian sungguh...

memang kebelakangan ni virus demam selsema ni berleluasa. bukan je pada kanak-kanak tapi juga orang dewasa. di office dah ada berita 4 orang dijangkiti H1N1. Jadi, jaga kesihatan ya kawan-kawan semua. Harap-harap muadz tidak sampai ke situ.

tengok kawan-kawan di taska dia pun berair je hidung. alamak, macam mana nak baik ni. asyik berjangkit-jangkit. masa ni rasa macam bestnya kalau boleh duduk rumah jaga anak sendiri. Tak payah dia menjangkiti atau dijangkiti orang lain. Tapi hakikatnya.....
InsyaAllah.. berusaha menuju ke arah itu.

Tak nak hantar ke taska, urusan kerja perlu dilaksanakan. tak bagi budak lain ke taska, lagi la kejam. kot2 anak sendiri yang bawa virus tu ke orang lain. huhuhu. Takpelah. tawakkal kepada Allah. penyakit tu Allah yang beri. tentu ada hikmah di sebaliknya. Kalau semua orang berpenyakit tapi kalau Allah tak izinkan kita dijangkiti tentu tak kena sakit kan.

Penyakit tu juga membuang dosa-dosa kecil. Agaknya ummi dan ayah muadz banyak sangat dosa-dosa kecil yang degil, perlu dibuang. perlu diingatkan selalu supaya kembali bersemangat melaksanakan tanggungjawab muslim sebagai khalifah dan ubudiyyah (beribadat).

Ya Allah, berilah kekuatan kepada kami untuk melaksanakan tanggungjawab ini.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License