Monday, December 13, 2010

Berperang dengan Cik T

Assalamualaikum...

Sekarang ni kami sekeluarga tengah berperang dengan Cik T. Saya malas nak ambil tahu sangat sebenarnya tapi sebab dia dah mengganggu keluarga kami, kadang-kadang saya kena la juga masuk campur supaya keadaan tidak bertambah buruk. Hubby makin lama makin geram dengan dia yang makin lama makin melampau. Saya setuju aje hubby nak hapuskan dia, biar jauh-jauh sket ye.

Mula-mula saya yang gaduh dengan dia dulu tapi sebab saya ni penakut. Hubby pula take over. huhuhu.

Ceritanya bermula macam ni, suatu hari, sedang saya elok memasak di dapur, saya pun buka laci nak ambil sudu. tiba-tiba ada benda melompat. terus saya terkejut, menjerit dan beberapa lama juga fobia nak buka apa-apa laci kat dapur tu. agaknya sebab dalam laci tu ada makanan dan laci tak tutup rapat kot. lepas tu asyik minta hubby bukakan laci kat dapur.

Dah lama takde gangguan, tengah masak saya terdengar ada bunyi kat tempat letak gas. saya cakap dengan hubby, ada dengar bunyi kat situ. cuba check tapi lepas saya naik tidur ye. Malam tu hubby buka laci tong gas memang pun kat belakang tu ada Cik T dan banyak tulang-tulang. hubby kata rupanya cik T masuk rumah melalui tingkap. Tingkap kami memang tak boleh tutup. Sebab ada wayar dan paip untuk mesin basuh yang ada di luar rumah bersambung ke dalam rumah.

Hubby pun beli perangkap gam. letak di bawah almari dapur dan letak makanan. Esoknya tengok perangkap dah ada kat tengah dapur. lantai dapur pula melekit. sah dia dapat lepas lari. Hubby pun tambah lagi gam dan letak. Suatu hari hubby nampak dia keluar, memanjat wayar mesin basuh tu. pandai pula dia memanjat. hubby letak perangkap gam betul-betul dekat tempat turun dia, bawah wayar. dia boleh pula melompat dari rak terus ke wayar. tak lalu lantai dah.

hubby letak pula gam atas kertas kotak dan letak pemberat dan letak kat tingkap tempat dia masuk. dia masuk kot tepi pula. hubby letak kain supaya takde laluan masuk yang lain. dia panjat kot tingkat dua tingkap plak. tingkap dapur kami macam tingkap sekolah dulu. bertingkat-tingkat cermin kaca. pandai pula la cik T ni. hisy.

hampir tiap-tiap malam hubby berperang dengan cik T. kadang-kadang nak naik atas tidur pun berpeluh-peluh. kesian dia. hubby kata ingat nak letak jaring kat tingkap tu supaya dia tak boleh masuk.

Weekend lepas kami pulang ke rumah mak shah alam dan ke ulu yam, rumah mertua. ahad malam balik rumah, macam biasa hubby on pc. bila tak boleh on dia pun check-check wayar kat belakang pc. sekali jumpa tulang belakang monitor. mengamuk la encik hubby. memang cik T ni cari gaduh tau. hubby memang pantang orang using PC dia. anak buah dia pun tak berani usik. isteri dia? guna macam biasa boleh la tapi jangan usik apa-apa. ari tu ada terusik apa ntah, kena juga la isteri kesayangan dia ni. huhuhu.

hubby kata "cik T tu memang nak balas dendam kat abang. abang tau dah." adoi, jadi macam cerita mouse hunt plak dah. hubby kata cerita tu sampai roboh rumah tu kan. jangan jadi sampai camtu ye, bang. huhu.

pagi tadi saya turun bawah, buka je lampu cik T berlari keluar dari belakang keyboard hubby pegi ke dapur. bagitau hubby, terus dia buka pc. takut ada wayar yang kena gigit. huhuhu. memang mencari pasal la cik T ni. hubby dah bertambah geram dah. nak diracun saje. tapi takut plak ntah kat mana-mana matinya.

jangan dia menyerang botol susu dan barang-barang baby sudah. saya plak yang naik angin karang.

1 Comment:

Mieja@Amiizaa2001 said...

waaaa bahaya tu...kena cepat2 perangkap cik t tu...anis beli perangkap, takut dia biakkk plak...

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License