Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, September 17, 2010

Bekerja di Hari Malaysia

Assalamualaikum...

Semalam saya bekerja di Hari Malaysia. Biasalah tu. Saya memang selalu kerja di Malaysian public holiday. Cuma masalahnya ialah bila saya tak ingat orang lain cuti. Malam sebelum tu baru teringat nak call taska Muadz tanya boleh jaga Muadz ke tak. huhu. Nasib baik cikgu dia ok tapi kena extra charge. tak kisah la. yang penting ada orang nak jaga muadz. takkan nak bawa dia gi office plak. tak jadi kerja jawabnya.

semalam ditakdirkan Allah terpaksa kerja sorang pula tu. Sorang memang ambil cuti, seorang lagi EL. memang hari ini dalam sejarah. sampai dah pening-pening tengok pc dan bertambah la sakit tekak. sampai rasa nak termuntah pun ada. hari ni still pening dan rasa nak termuntah. huhuhu. ni baru sekali. orang lain camna la agaknya. huhuu.

Ada juga beberapa orang yang kata nak datang rumah dan ajak datang rumah. tapi maaflah ye, saya bekerja. Dan disebabkan tak ingat public holiday juga saya tak membuat preparation awal. biasa akan bawa bekal atau beli siap-siap sebab kedai memang semua tutup. kali ni tak ingat langsung. pagi tu baru teringat, tak beli apa-apa untuk breakfast dan lunch. tak larat pulak nak puasa sebab asyik batuk.

nasib baik dalam locker ada biskut. malam biskut aje la, pagi, tengah hari dan petang. balik rumah tu memang macam nak pengsan. dengan sakit kepala mengadap pc dan jawab phone, pastu perut dah masuk angin. balik tu makan sket mee goreng yang hubby masak untuk lunch dia(thank you, hubby!), rehat kejap sambil golek2 dengan muadz baru ada tenaga balik. huhuhu.

dah dekat 2 minggu sakit tekak, batuk, selsema dan pening. kadang-kadang demam. sampai muadz pun dah berjangkit. malam ni nak ke klinik untuk kali keempat. entry raya, nanti la ye. nak edit2 gambar sket dulu.

p/s - lately ni hasil pam berkurangan. sebab kurang pam masa raya, pastu campur dengan tak sihat, jadi mood pun kurang. vitamin pun dah kurang istiqamah sebab banyak sangat ubat nak kena makan. huhu.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License