Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, December 25, 2009

Pagi-pagi dah kena marah..

Assalamualaikum...

Hari ni cuti umum di Malaysia tapi saya tak bercuti kerana Jepun tak cuti. Apa yang tak seronoknya bila kena marah pagi-pagi lagi dan bukan sebab salah sendiri. adui.. dah la orang lain semua mood cuti, baru nak ceria-ceriakan diri kena marah la pula.

Sebelum ni hubby pernah mengadu kena macam tu juga. Pagi-pagi dah kena marah sebab bukan kerja dia. Dah la pagi-pagi, yang bakal merosakkan mood sepanjang hari. Pastu bukan sebab salah sendiri atau kerja sendiri pula tu. Alhamdulillah, sekarang dah tenang sikit memikirkan yang orang itu memang ada sedikit masalah mental agaknya.

Sebelum ni kalau dia (untuk lebih mudah letak nama A la) yang ada memang rasa malas sangat nak minta tolong walaupun dah masuk ke bidang kerja dia. Sebab dah pernah kena marah pun dengan A sebelum ni. A suka tanya soalan-soalan basic yang membuatkan saya rasa, saya ni bodoh sangat ke sampai benda tu pun tak buat/tak tau. memang la kadang-kadang terlupa nak buat tapi biasanya minta tolong dia bila memang dah sampai luar bidang kerja saya yang tak berapa nak pandai ni. kalau tak, takde la level saya dan A berbeza. Baik sama level je. huhuhu.

Pastu kalau minta tolong A mesti A suruh kita yang buatkan. A bagi arahan je. Jadi, kalau apa-apa last-lastnya kita juga la yang bertanggungjawab dan kena jawab sebab kerja tu still under nama kita bukan nama A. tapi saya biasa akan tulis dalam report "as per advise by ...". Pernah ada satu case, saya dah terlampau pening sebab dah memang tak tau nak buat macam mana dan case dah lama sangat, saya dispatch aje ke workgroup A, dan A yang sepatutnya sedang bekerja patut ambil case tu tapi A buat tak tau je walaupun saya dah beritahu A personally saya ada bagi case.

Kemudian, saya bagi email pada workgroup A supaya kalau ada yang selevel dengan A mungkin boleh tolong. tapi takde jawapan juga. kemudian, saya jumpa terus leader tinggi sket dari A tanya macam mana nak buat, leader tu kata cuba tanya kawan-kawan selevel A, kalau takde jawapan juga beritahu, nanti saya beritahu leader lagi tinggi. Makk aii, macam dah jadi issue besar la pula.

Next day, saya terus jumpa rakan selevel dia (si B) yang sepatutnya shift lain tapi tak balik lagi. B cakap, eh, saya bukan shift awak. Then, saya explain, bila A tu datang je, terus kena marah dengan B sebab case tu dah sangat lama dan takde orang ambil pot. huhuhu. barulah A check case tu dan kata oh, I ingat problem lain. Nak dijadikan cerita masa tu saya tak sihat dan ambil MC separuh hari. Kalau tidak, A dah nak suruh saya call user balik untuk tolong dia settle issue tu dah.

Maaflah kalau ada yang tak faham ye. memang saje tak nak bagi faham pun. Saje nak meluahkan perasaan je. Bagi menenangkan sket rasa. Sekarang ni A dah balik sebab dah habis shift dia. Agaknya sebab tu dia malas nak layan sebab dah nak balik. Manusia...manusia...macam-macam ragam dan gaya.

0 comments:

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License