Thursday, August 6, 2009

Serangan pijat!!

Assalamualaikum...

Beberapa hari kebelakangan ni kami diserang pijat. Entah dari mana datangnya, tiba-tiba kami berdua tergaru-garu. Mula-mula kaki saja. Sekarang ni dah sampai ke badan pula. Kadang-kadang penat tergaru-garu. Inilah binatang yang telah mengganggu hidup kami yang masih dalam dunia honeymoon. (Geli la plak tengok gambar ni. Kecikkan sket bagi kecik aje. )



Macam mana cara nak hilangkan pijat ni ye? Ada idea tak? Kalau ikut petua, jemur tilam kat panas matahari. Tapi confirm ke dia boleh mati? Tilam kami dah la berat dan tebal pula tu. Kot kang dia menyorok tempat lain la pula. Weekend ni nak berjalan pula. Pegi mana? Ada laa...


Kalau kat Jepun dulu bila musim panas ada satu produk ni dalam tin. Dalam tin tu ada lagi satu tin. Letak air dalam tin luar tu dan rendam tin dalam tu. Kemudian cepat-cepat lari sebab benda tu akan mengeluarkan asap yang membunuh segala jenis kutu dan serangga. Lipas pun takde dalam rumah. Lari tu pergi la shopping sekejap ke apa dalam sejam dah boleh balik, buka semua tingkap, pastu lari sekejap keluar balik. Setahun boleh tahan takde makhluk pengacau. Inilah dia benda tu. Nak suruh kawan-kawan beli macam leceh la pula. Takut ada pula yang kena tahan kat airport sebab bawa racun.



Kat sini ada tak jual benda yang sebegini ye? Pagi tadi tiba-tiba terjumpa binatang pijat ni kat kaki. Elok je dia duduk situ. Terus ambil nak penyek tapi tak mati. Dengan tangkasnya dia melompat-lompat. Tak tau pulak pijat ni melompat rupanya. Akhirnya dapat juga tangkap dan bunuh. Memang sah la benda ni yang menggangu hidup kami.

Apa nak buat ye? Biasa macam mana ye cara nak membunuh binatang ni supaya dia pergi tak kembali?

7 comments:

Anonymous said...

salam... saya pun mengalami masalah yg sama... pijat memang menyusahkan dan menggelikan... dah macam2 cara dah sy buat... sembur ridsect sampai sy sendiri pening... jemur tilam... letak kulit durian dlm bilik tp still ada... tiap2 hari sy spend masa cari dan hapuskan pijat ni... geli memang sgt geli tp apa kan daya... tdo malam tak lena asyik tergaru2... kekadang dah tak tahan kul 3 pagi bangun buka lampu nampak la pijat yg kenyang tu berlari2... geram betul.... sy pun amat memerlukan petua utk hapuskan pijat ni... badan sy yg tak ada parutkini banyak parut2 kecil akibat gigitan pijat tu...

Anonymous said...

saya pon mengalami perkara yang sama....tolong la bagi petua untuk hilang pijat nie...benci la...setiap hari tergaru garu kepala...mintak mintak la ada orang nak bagi petua kat kami yang sedang mengalami kegatalan kepala...TOLONGGGGGGGGGGGG........

Anonymous said...

datang le kt blog aku nie ade cara2 nye


firdausmoshi.blogspot.com

diana said...

salam... dah 2 bulan sy xle tido disebabkan pijat.. xtau nak wat apa lg..

abes tilam 2 kene darah pijat, hari2 aku bunuh binatang 2..

nak buang syg plak tilam 2 baru 3 bulan.. haihh.. tetekan rase nye dengan binatang nie

cmpi badan pun gatal2 benggang, bila bgun tdo jea garu2 mcm monyet pla..

tlg lah sy, sy xtau nak buat apa lg.. sudah 2 bulan mcm nie.. rase nak mati jea,

ngn bintang nie..hahhhhhh.,,,,

Anonymous said...

Blik pada spital mlm tu tdolah..spt biasa..sbb dah 2 minggu tinggal kan bed sendiri..sekali mlm tu tk boleh nk tdo sbb gatal satu badan..call mak ingatkan kena buatan org (biasa lh org melayu kan)..sekali slps badan penuh luv bite sbb gatal. .ntah mcm mana bangun tdo tenampak natey ni..merayap .try tangkap n ketuk dgn hphone dan cium dgn mesra..mak datuk bau..sekalu pegi gogel sbb tk kenal camne rupa natey ni...skali amik kau. .rupanya PIJAT!!!! Terus geli geman..bukak semua cadar dan berkaitan dgn pskej tilam ni..terus rendam dgn air panas...dlm masa yg sama pegi fire natey ni segala senjata guna ..dptlah bunuh kroni2 dia..smpai la ni masih dlm misi pencarian ada lagi yg menyorok...kain baju luar dan dlm skrg ni rendam dulu dgn air panas..penat lh jugak gara2 natey ni...

Digit said...

Assalamualaikum, saya tidak tahu cara menghapuskan pijat tetapi saya ingin kongsi pengetahuan cara menghapuskan scabis. Scabis juga sejenis haiwan penghisap darah sama keji seperti pijat tetapi lagi keji kerana scabis hidup di bawan lapisan kilit manusia. To cut the story short..untuk hapuskan scabis petuanya mudah sahaja, pergi lan mandi di kolam air panas. InsyaAllah scabis akan mati dan tuan tubuh badan akan sihat. Kenapa kolam air panas? Jawapannya adalah sulfur yang terkandung di dalam airnya. Serangga yang tidak mempunyai paru paru akan mati disebabkan sulfur ini. Jadinya..mengaplikasi teori yang sama kepada keadaan semasa iaitu pijat, maka bunuhlah pijat dengan menggunakan sulfur. Bukan suruh rendam tilam dalam air di kolam air panas..no no no. Cuma beli sulfur di kedai2 ubat Cina selalunya ada dan letakkan sedikit di dalam bilik barang sejam dua dan setelah itu insyaAllah segala serangga akan mati. Saya pernah cuba hapuskan scabis dengan method begini (biar sulfur dalam bilik) Alhamdulillah, sangat berjaya. So, selamat memcuba!

Cyda Bard said...

salam . sis .. ubat nie sis pakai lama x bertahan kt uma dr apa2 serangga ? thanks

Post a Comment | Feed



 
^

Powered by BloggerPerjalanan hidup menuju Ilahi by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License